انتظامی

ارائه خدمات روانشاختی حوزه کودک در مرکز مشاوره پلیس استان مرکزی



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمود خلجی گفت: نیاز انسان به راهنمایی و مشورت با دیگران در تصمیم گیری، انتخاب و به کارگیری راه‌حلهای مناسب در زندگی به ویژه در سنینی که فرد ناچار به انجام انتخاب‌های مهمی است، بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اهمیت و جایگاه استفاده از خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی از سوی آحاد جامعه، ادامه داد: با توجه به افزایش آگاهی مردمی در خصوص مراجعه به مشاوران در زمینه‌های مختلف در سالیان اخیر، نگرش عمومی نسبت به این موضوع تغییر شایانی کرده است و نیروی انتظامی نیز در راهبرد جامعه محور خود، سعی کرده این خدمات را به صورت رایگان و با کمترین هزینه به خانواده‌ها ارائه دهد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه سلامت روانی را بخش مهمی از سلامت کودک عنوان کرد و اظهار کرد: مسائل بهداشت روانی می‌تواند تأثیرات بلندمدت بر توانایی کودک برای برآورده ساختن انتظاراتی که از او می‌رود و شکوفایی پتانسیل خود به عنوان یک فرد تأثیرگذار در جامعه داشته باشد.

خلجی بیان کرد: کودکان در معرض خطرات بسیاری قرار دارند که توانایی برخورد صحیح با آنها را نداشته و مراقبت از استرس، نیازمند متخصصانی آموزش دیده است که در توسعه خدمات پلیس، این مهم با به کارگیری متخصص روانشناختی کودک در مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان دنبال شد.

وی اضافه کرد: با حضور کارشناس ارشد روانشناسی بالینی حوزه کودک، تمامی شهروندان می‌توانند به صورت رایگان و با کمترین هزینه از خدمات مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان بهره ببرند.

خلجی تصریح کرد: در حوزه کودک هم اکنون خدماتی چون مشاوره روانشناختی، گفتار درمانی و … به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: سامانه تلفنی پلیس پاسخگو با شماره تماس ۰۹۶۵۸۰ در ساعات اداری و به غیر از ساعات تعطیل، آماده ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای تلفنی است و هم چنین خانواده‌ها با شماره تلفن ۳۳۶۷۸۵۴۲ و ۲۱۸۲۳۱۷۳ می‌توانند با مرکز مشاوره آرامش تماس حاصل کنند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا