انتظامی

کسب تعهد از متصدیان ۴۷ واحد صنفی/ دستگیری فروشندگان سلاح در تهران


به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف بیش از ۱۰ میلیارد ریال توری گالوانیزه قاچاق

سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی با اشاره به عزم جزم پلیس برای مقابله با پدیده قاچاق، گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی توری گالوانیزه در محدوده خیابان ۱۵ خرداد، مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ وارد عمل شده و پس از تأیید صحت خبر، برای بازرسی دقیق به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از بازرسی محل، ۵۸۱ رول توری گالوانیزه خارجی فاقد مدارک کشف و یک متهم نیز در این خصوص دستگیر شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: بر اساس اعلام نظر کارشناسان، ارزش تقریبی کالاهای کشف شده بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری ۶۶ نفر در شبانه روز گذشته

سرهنگ سلمان آدینه وند فرمانده یگان امداد تهران بزرگ گفت: نیروهای یگان امداد پایتخت متشکل از واحدهای گشت موتورسوار و خودرویی و نیروهای پاس پیاده با اعزام به کلانتری‌های سطح شهر در برقراری امنیت کلانشهر تهران نقش بسزایی دارند.

وی اظهار داشت: مأموران پس از راه اندازی چندین واحد تخصصی گشت زنی و انجام گشت‌های انتظامی به صورت همزمان در سطح شهر موفق شدند ۵ دستگاه خودروی مسروقه، یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه و ۸ دستگاه خودروی تحت تعقیب را کشف کردند؛ در این میان ۶۶ متهم نیز در شبانه روز گذشته، دستگیر شدند.

فالگیران جیب بر در مترو دستگیر شدند

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: به دنبال افزایش سرقت به روش جیب بری در مترو، رسیدگی و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران مترو پایتخت بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه مأموران مستقر در مترو شهدا به دو خانم فالگیر که با مشاهده مأموران تغییر مسیر دادند، مشکوک می‌شوند، افزود: برای بررسی بیشتر به متهمان مراجعه که در مواجهه با پلیس هراسان بوده و سخنان ضد و نقیضی داشتند که جهت بررسی بیشتر به مقر پلیس در مترو منتقل می‌شوند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در بازرسی اولیه از داخل وسایل متهمان یک دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف و متهمان ۱۵ و ۱۶ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به جرم خود و سرقت لوازم و اشیا شهروندان در مترو در پوشش فالگیر اعتراف کردند؛ مالباخته نیز شناسایی شد.

موقوفه‌ای خاطر نشان کرد: تحقیقات تکمیلی برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

دستبند قانون بر دستان فروشنده سلاح و مهمات جنگی غیر مجاز در فضای مجازی

سرهنگ سعید راستی گفت: روز گذشته گزارشی در خصوص فعالیت مجازی فردی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تبلیغ فروش انواع سلاح‌های جنگی دریافت کردیم که در همین راستا با توجه به حساسیت موضوع، موضوع در دستور کار مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش مأموران پلیس و اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته، محل و مخفیگاه متهم در حوالی غرب استان تهران شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، فرد مورد نظر در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و از وی یک قبضه سلاح کلت کمری جنگی و مقادیری فشنگ و مهمات کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در اظهارات اولیه خود ضمن اعتراف به جرم خود، بیان داشت فروشنده اصلی سلاح و مهمات نبوده و به سفارش یکی از دوستانش که در یکی از استان‌های غربی کشور ساکن است و این سلاح را برای او تهیه کرده است، اقدام به تبلیغ سلاح و مهمات جنگی غیر مجاز کرده تا با فروش هر سلاح درصد و سهمی گیرش بیاید.

راستی در ادامه با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، گفت: تلاش برای دستگیری سایر مرتبطان این پرونده در دستور کار پلیس ادامه دارد.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: پلیس با همکاری دستگاه قضائی اجازه قدرت نمایی و یا تبلیغ و فروش سلاح و مهمات جنگی غیر مجاز را به مجرمان نخواهد داد و از شهروندان خواست تا در این راه همیار آنها بوده و گزارش‌های امنیتی و انتظامی خود را در راستای برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کسب تعهد از متصدیان ۴۷ واحد صنفی/ دستگیری فروشندگان سلاح در تهران

ایستگاه آخر مالخر اموال سرقتی در مترو پایتخت

سرهنگ سعید عطاالهی گفت: مأموران مستقر در ایستگاه مترو مهدیه حین گشت زنی و پیشگیری از سرقت به فردی که درحال پرسه زنی بی هدف در ایستگاه مترو بوده مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران برای بررسی بیشتر به متهم مراجعه می‌کنند، افزود: متهم در مواجهه با پلیس بسیار هراسان بوده و سخنان ضد و نقیضی داشت که برای بررسی بیشتر به ایستگاه پلیس منتقل می‌شود و در بازرسی اولیه از متهم از داخل کاپشن وی ۶ دستگاه تلفن همراه سرقتی که به صورت ماهرانه ای پنهان کرده بود، کشف می‌شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم ۵۴ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و خرید تلفن همراه سرقتی از سارقان اعتراف و اظهار داشت، منتظر یکی از سارقان برای خرید تلفن همراه سرقتی بوده که توسط مأموران دستگیر شده است.

عطاالهی با اشاره به سوابق سرقت و تحمل حبس متهم در زندان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

اجرای طرح تشدید بازدید از صنوف در ماه مبارک رمضان

سرهنگ نادر مرادی گفت: در راستای اجرای طرح مشترک معاونت نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ و پایگاه‌های ده گانه پلیس امنیت عمومی پایتخت، در ۴۸ ساعت گذشته از پنج هزار و ۱۷۹ واحد صنفی بازدید شد.

وی افزود: در اجرای این طرح، به متصدیان ۷۳۷ واحد صنفی متخلف شامل رستوران‌ها، قهوه خانه‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها به علت عدم رعایت موازین شرعی و همچنین عدم رعایت قوانین و مقررات در ماه مبارک رمضان اخطار داده شد.

مرادی تصریح کرد: در طرح مذکور از متصدیان ۴۷ واحد صنفی به علت عدم رعایت موازین شرعی و شئونات اسلامی در این ماه تعهد گرفته شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت ضمن قبولی طاعات و عبادات همشهریان، ان‌شاءالله که دعای خیر روزه داران و مردم بدرقه راه نیروهای پلیس در این ضیافت الهی و مبارک باشد، از همه شهروندان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جرایم، موضوع را از طریق پلیس ۱۱۰ و یا نزدیک‌ترین مرکز انتظامی اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت بگیرد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا