آخرین اخبارسیاسی > سیاست داخلی

اخبار سیاسی ۲۱ فروردین؛ تعطیلی آخر هفته در انتظار یک تصمیم/سیاست‌های اقتصادی برای سفره مردم



به گزارش ایسنا،‌ صبح امروز نخستین نشست خبری سخنگوی دولت در سال جدید برگزار شد.

علی بهادری جهرمی در ابتدای این نشست با بیان اینکه هدف‌گذاری سال گذشته رسیدن به رشد نقدینگی ۲۵ درصد بود، اظهار کرد: نرخ رشد نقدینگی در ابتدای کار دولت حدود ۴۳ درصد بود و هدف‌گذاری سال اول دولت رسیدن به نرخ ۳۰ درصد و در سال دوم حدود ۲۵ درصد بود.

وی  همچنین با تاکید بر اینکه سیاست‌های اقتصادی دولت در شاخص‌های کلان اثربخش بوده است، اظهار کرد: امیدواریم به تدریج در سال جدید و در شاخص‌های خرد هم اثر خود را بر سفره مردم و جریان زندگی روزمره نشان دهد.

رئیس جمهور هم ظهر امروز در پاسخ به تماس تلفنی آقای «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق، ضمن تبریک متقابل عید سعید فطر به وی، دولت و ملت عراق، تقویت و تعمیق روابط فیمابین دو ملت را که بر اشتراکات گسترده فرهنگی و تمدنی و ریشه‌های عمیق تاریخی استوار است، ضروری توصیف و اظهار امیدواری کرد که در سال پیش‌رو سطح روابط دو کشور فارغ از مداخلات بدخواهان هر چه بیشتر ارتقا یافته و دو ملت بیش از پیش از منافع آن بهره‌مند شوند.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به گذشت حدود ۶ ماه از نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب درباره وقایع غزه، ضمن ابراز ناامیدی از کارآمدی همه مجامع و نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان ملل و شورای امنیت، بر ضرورت همکاری و تلاش موثر کشورها و امت اسلامی در جهت توقف روند جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین تاکید کرد.

سید ابراهیم رئیسی همچنین در آخرین نشست از دیدارهای رمضانی خود، با جمعی از مسئولان، صاحب‌نظران و حلقه‌های میانی عرصه تولید و اقتصاد مردمی به گفتگو پرداخت.

وی در این نشست با تأکید بر ضرورت تلاش مضاعف برای گفتمان‌سازی فراگیر و نهادینه کردن مشارکت مردم در تولید و اقتصاد، دستور داد کارگروهی متشکل از مسئولان دولت و فعالان عرصه تولید و اقتصاد مردمی تشکیل شود تا در مدت حداکثر ۱۰ روز، ساز و کارهای اجرایی و عملیاتی کردن مشارکت مردم در امر تولید را در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی تعیین کنند.

****

به گفته نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، این کمیسیون در بررسی مجدد جزییات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری تکلیف دومین روز تعطیلی آخر هفته را مشخص می‌کند.

عباس گودرزی با یاداوری اینکه بعد از تصویب کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس، با تصمیم رییس جلسه قرار شد این لایحه به صورت دوشوری مورد رسیدگی قرار گیرد، افزود: بر این اساس این لایحه برای بررسی مجدد جزییات به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد که در دستور هفته آینده کمیسیون قرار دارد.

یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس هم درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس توضیح داد و گفت: براساس آیین‌نامه جدید مجلس، کمیسیون تلفیق باید جداول تفصیلی را مورد بررسی قرار دهد و سپس گزارش را به صحن علنی تقدیم کرده تا فرآیند بررسی طی شود و مجلس درباره جداول تصمیم‌گیری کند.

مجتبی یوسفی گفت: براساس صحبت‌های صورت گرفته، قرار شد که کمیسیون تلفیق گزارش خود را نهایتاً در هفته پایانی فروردین و یا هفته اول اردیبهشت به صحن علنی تقدیم کند تا مورد بررسی نمایندگان قرار گیرد چراکه ما محدودیت زمانی داریم و هفتم خرداد مجلس جدید تشکیل می‌شود لذا باید هر چه سریع‌تر تکلیف بخش دوم لایحه بودجه مشخص شود.

****

در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه نه احساسی عمل می‌کنیم و نه عجولانه افزود: به وقتش عمل می کنیم. ما اینطور نیستیم که سیلی بخوریم و سیلی نزنیم. سر وقتش سیلی محکم انشاءالله می‌زنیم، اما عجولانه عمل نمی‌کنیم.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری همچنین گفت: دستاوردها نشان می‌دهد که ما اگر روی پای خودمان بایستیم و اتکای‌مان به خدا باشد و فقط  به عنوان یک مسلمان وقتی بگوییم الله اکبر و دیگر بزرگتر از خدا ندانیم قطعاً خداوند به ما کمک می‌کند و این اتفاق امروز در نیروهای مسلح ما الحمدالله افتاده و ما بعد از چهل و اندی سال جزو نیروهایی هستیم که می‌توانیم بگوییم در غرب آسیا اولین حرف را می‌توانیم بزنیم. هم از نظر تجهیز نیروهایمان و هم ساخت تجهیزاتمان الان در نقطه‌ای هستیم که می‌توانیم الحمدالله جزو صادرکنندگان سلاح باشیم.

****

همزمان با  بیست و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی، رهبرانقلاب درتقریظی بر کتاب “در کمین گل سرخ” روایتی از زندگی شهید صیادشیرازی عنوان کردند که شهید صیاد شیرازی حقاً نمونه‌ئی از یک ارتشی مومن و شجاع و فداکار بود.

در متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب آمده است:‌ «این نمونه‌ی جالب و بی سابقه‌ئی است از گزارش جنگ در ضمن داستان شیرین زندگی یکی از شخصیتهای آن. آن را یکسره مطالعه کردم (تا ۸۴/۶/۷) زیبا و هنرمندانه نوشته شده است. با بسیاری از حوادث آن کاملاً آشنایم. البته بسیاری دیگر از حوادث آن دوران و نیز مطالب بسیاری از آنچه مربوط به این شهید عزیز است ناگفته مانده است. و این طبیعی است. البته برجستگی‌های شخصیت شهید صیاد شیرازی را در نوشته و کتاب به درستی نمی‌توان نشان داد او حقاً نمونه‌ئی از یک ارتشی مومن و شجاع و فداکار بود. رحمت خدا بر او.»

لازم به ذکر است که شهیدصیاد شیرازی از فرماندهان جنگ ایران و عراق بود. که در ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ در تهران و مقابلِ درِ منزلش، به دست اعضای سازمان مجاهدین خلق ترور شد.

ایسنا هم در پنجاه و نهمین سالروز شهادت رضا شمس‌آبادی سرباز گارد جاویدان شاهنشاهی درگزارشی با عنوان «ترور نافرجام محمدرضا شاه به دست رضا شمس‌آبادی» به مرور تاریخی این واقعه پرداخته است.

در گزارشی دیگر به مناسبت چهل و پنجمین سالروز افتتاح حساب شماره ۱۰۰ در بانک ملی توسط امام خمینی نیز می توانید درباره ابتکار امام (ره) برای حل مشکل مسکن محرومان اطلاعاتی کسب کنید.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا