انتظامی

از دستگیری اعضا باند یک شرکت هرمی تا انهدام باند سارقان مسلح


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

۱۰۴ فقره سرقت در شهرک راه آهن

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در نخستین خبر این بسته خبری اظهار داشت: در پی افزایش سرقت لوازم و محتویات خودرو در شهرک راه آهن تیمی از مأموران عملیات کلانتری شهرک راه آهن شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه با تجمع پرونده‌های مشابه و پالایش اطلاعات به دست آمده، هویت و مخفیگاه متهمان شناسایی شد افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی هر ۴ متهم در مخفیگاهشان دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: سارقان در کلانتری به ۱۰۴ فقره سرقت محتویات خودرو با همکاری هم اعتراف و اظهارداشتند اموال سرقتی را به مالخری در همین محدوده فروخته‌اند.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر و یک دستگاه خودروی سرقتی از مخفیگاهش کشف شد، افزود: کشف جزئیات پرونده و شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار دارد.

انهدام باند سارقان مسلح منزل مأمور نما در تهران

سردار علیرضا لطفی عنوان کرد: در پی شکایت شهروندی مبنی بر سرقت مسلحانه از منزلشان، شاکی اظهار داشت، ساعت ۱۰ صبح به همراه پدر و مادر سالخورده ام داخل خانه بودم که ناگهان ۴ مرد که نقاب به چهره داشتند به عنوان مأمور وارد منزل شدند و در حالی که ۲ تن از آنها مجهز به سلاح کلت کمری بودند، بعد از ضرب و شتم و بستن دست و پاهایمان ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم طلا و مبلغ ۱۵۰ هزار دلار را سرقت کردند.

وی افزود: کارآگاهان اداره یکم این پلیس در تحقیقات محلی سرنخی از سارقان را بدست آورند که نشان می‌داد یکی از سارقان سابقه دار که با مال باختگان نسبت فامیلی دارد در سرقت دست داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در استعلام انجام شده بدست آمد که متهم در زمان وقوع سرقت در زندان بسر می برده است و نقشی در سرقت ندارد تصریح کرد: مأموران به برادر وی مظنون و در ادامه پی جوئی های انتظامی به دست آوردند، متهم با استفاده از خودروی برادرش در محل سرقت حاضر شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران به رسیدگی اعضای این باند اشاره کرد و گفت: متهمان به ۳ فقره سرقت مسلحانه با استفاده از تجیزات نظامی معترف شدند. متهمان برای کشف سایر جرایم احتمال و کشف اموال مسروقه در اختیار این پلیس قرار دارند.

انهدام باند فروشندگان سلاح در فضای مجازی

سرهنگ پیام کاویانی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در اجرای طرح برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت در فضای مجازی، مأموران پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی تهران در رصدهای اطلاعاتی از فعالیت باند خرید و فروش سلاح و مهمات جنگی و شکاری غیرمجاز در فضای مجازی مطلع شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد، اعضای این باند تعدادی سلاح و مهمات غیرمجاز تهیه و جهت فروش در مخفیگاهشان پنهان کرده‌اند تصریح کرد: در پالایش‌های اطلاعات به دست آمده، ابتدا روز گذشته یکی از اعضای این باند در محله جنت آباد شناسایی و در بازرسی از خودرو و محل اختفای وی تعداد ۴ قبضه سلاح جنگی و شکاری به همراه تعدادی فشنگ و مهمات غیرمجاز کشف و برای ادامه تحقیقات به پایگاه دهم این پلیس انتقال داده شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه مراقبت‌های ویژه پلیسی پس از دستگیری فرد مذکور تا انهدام کامل این شبکه قاچاق شدید تر شد افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه ۲ متهم دیگر از اعضای این باند در حوالی صادقیه شناسایی شد.

این مقام انتظامی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی این متهمان نیز پس از رصدهای اطلاعاتی در ۲ عملیات جداگانه دستگیر و از مخفیگاهشان، تعداد ۷ قبضه سلاح جنگی و شکاری به همراه بیش از ۳ هزار فشنگ‌های مربوط و غیره کشف شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت در پایان با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند، خاطر نشان کرد: دستگیری سایر اعضای مرتبط با این باند و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

دستگیری اعضای باند ۱۹ نفری شرکت‌های هرمی در تهران

سرهنگ محمد قاسم طرهانی اظهار داشت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر تبلیغات گسترده یک شرکت هرمی در زمینه‌های بازاریابی شبکه ای غیرمجاز، بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب قرار گرفت

وی افزود: مأموران کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی اعضای ۱۹ نفره این باند کلاهبرداری شده و با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه همگی آنان را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف مقادیر زیادی جزوات آموزشی و لوح فشرده از متهمان تصریح کرد: متهمان با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اقدامات مقابله‌ای پلیس با شرکت‌های هرمی، بیان داشت: فعالیت این گونه شرکت‌ها هیچ گونه وجهه قانونی و شرعی ندارد.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت همچنین خاطرنشان کرد: خوش باوری و عدم اطلاع افراد از جوانب و پیامدهای عضویت در شرکت‌های هرمی، ایجاد امید کاذب پولدار شدن، سطحی نگری افراد جوان و بی تجربه به قضایا و وسوسه زود پولدار شدن از مهمترین علل افزایش فعالیت افراد در این شرکت‌ها است.

به گفته این مقام انتظامی کارشناسان ارزش ریالی مبلغ کلاهبرداری شده را ۳ میلیارد ریال اعلام کردند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا