برف و باران ۵روزه در تمامی جاده ها جز استان‌های شمالی و شمال غربی



سرهنگ احمد شیرانی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: برابر اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از امروز تا پایان روز یکشنبه مورخه ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ بارش شدید باران، برف جاده‌های اکثر استان‌های کشور به جز استان‌های شمالی و شمال غربی را در بر می‌گیرد و بر این اساس شرایط بسیار متفاوتی را در این چند روز در جاده‌های کشور ایجاد می‌شود.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا بارندگی‌ها به صورت برف و باران باعث افزایش خطر لغزندگی و یخزدگی در جاده‌ها می‌شود که خطر انحراف از جاده و واژگونی در این وضعیت بیشتر می‌شود.

شیرانی ادامه داد: متأسفانه در ایام بارندگی‌های هفته گذشته شاهد وقوع تصادفات ناگواری در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بودیم که علت اصلی این حوادث بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و اتخاذ سرعت مطمئنه بود.

وی گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای سفرهای جاده‌ای در این فصل از الزامات سفر است و راننده باید در شرایط برفی آمادگی بستن زنجیر چرخ را داشته باشد و همچنین اطمینان از آماده به کار بودن خودرو در شرایط پیش گفته، سالم بودن برف پاک کن خودرو و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر بسیار ضروری است.



منبع:مهر