انتظامی

جان باختن ۹۹۹ نفر در نوروز ۱۴۰۰/ برنامه ریزی برای کاهش سوانح



به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید کمال هادیانفر، صبح سه شنبه در رزمایش نوروزی پلیس، اظهار داشت: بعد از ۸ سال اولین جلسه شورای عالی ترافیک و ایمنی با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

وی افزود: در سال ۹۹ توانستیم بیش از هزار و ۶۰۰ نفر کاهش کشته با ۶۱ هزار نفر داشته باشیم، در واقع شاخصه‌های WHO را اثر بخش کردیم و در صد هزار نفر به ۱۸.۱ درصد رسیدیم و در ۱۰ هزار وسیله به ۴.۱ درصد تعداد کشته‌ها رسید.

هادیانفر بیان کرد: اما در سال ۱۴۰۰ شرایط کمی متفاوت‌تر شد و به جهت جابه جایی دولت در حوزه تصادفات افزایش داشتیم. که نشست شورای عالی ایمنی می‌تواند توجه در کاهش تصادفات را برای مسئولان ایجاد کند.

رئیس پلیس راهور گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۰ یعنی ۲۰ روز اول فروردین تعداد ۹۹۹ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند و بیش از ۸ هزار نفر مجروح شدند.

وی ادامه داد: با سرعت غیرمجاز و عبور از شانه خاکی حتماً برخورد می‌کنیم تا نظم و امنیت مناسبی را در راه‌ها داشته باشیم.

هادیانفر گفت: بر اساس آنچه که رهبر فرمودند قرار است با همدلی و هم افزایی برای برنامه هفتم توسعه کاهش ۴۹ درصدی سوانح و حوادث ترافیکی را داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: برای طرح نوروزی ۷۰ هزار نیرو با ۲۶ هزار خودرو سبک و ۷ هزار خودرو سنگین و ۶۷ بالگرد حضور فعال داریم.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا