انتظامی

سرقت از منزل سرمربی تیم استقلال/ دستمزد ۴۰ میلیونی یک موبایل قاپ


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری زوج سارق لوازم خودرو در نیاوران

سرهنگ ” مجید سلیمانی مقدم ” در خصوص انجام سرقت در محله نیاوران گفت: روز گذشته عملیات کلانتری حین گشت زنی در خیابان “نیاوران” به راننده و سرنشین یک دستگاه خودرو که در حال پرسه زنی بی هدف بود مشکوک می‌شوند.

وی افزود: عملیات کلانتری برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف و در حین بررسی نگهبان یکی از برج‌های مجاور به مأموران مراجعه و اعلام کرد که تصاویر سرقت لوازم خودرو توسط متهمان در دوربین‌های مداربسته برج موجود می‌باشد و بدین ترتیب این زن و مرد دستگیر به کلانتری منتقل می‌شوند.

این مقام پلیسی با بیان اینکه در بازرسی از خودروی متهمان عدادی لوازم خودرو سرقتی اعم از ضبط و باند کشف شد افزود: این زوج سارق به بزه انتسابی و ۱۴ فقره سرقت لوازم خودرو دیگر معترف شدند.

سرهنگ سلیمانی مقدم با اشاره به اینکه تا کنون ۱۴ تن از مال باختگان شناسایی شدند در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف سایر جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

کلاهبرداری در پوشش فروش اقساطی کامیون

سرهنگ “کیانوش ناصری” در خصوص شکایت برخی افراد از یک شرکت اظهار کرد: در پی طرح شکایت تعدادی از مال باختگان در دستگاه قضائی مبنی بر اینکه به منظور خرید کامیون به طور اقساطی در شرکتی ثبت نام کرده اند اما مدیر عامل شرکت که خانم بوده پس از واریز پول و صدور حواله دریافت خودرو از گمرک، به تعهداتش عمل نکرده و متواری شده است، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و برای شناسایی و دستگیری متهم، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی در خصوص نحوه فعالیت غیر قانونی این شرکت، عنوان داشت: کارآگاهان با مراجعه به محل شرکت اطلاع پیدا کردند که دفتر فعالیت شرکت تخلیه شده و این شرکت فاقد هر گونه مجوز قانونی و لازم برای فعالیت در زمینه فروش اقساطی کامیون بوده و از چندی پیش با انتشار آگهی اقدام به جذب مال باختگان و کلاهبرداری از آنان کرده است.

وی با اعلام خبر دستگیری مدیر عامل شرکت که به تازگی از زندان آزاد شده است و اعتراف صریح وی به دریافت وجوهات نقدی از مال باختگان، گفت: منشی شرکت که خانم بوده تمامی پول‌های واریزی مال باختگان را تبدیل به شمش طلا کرده بود.

سرهنگ ناصری در ادامه این خبر با بیان اینکه در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهم ۹ قطعه شمش طلا آب شده و یک رشته دستبند کشف شده است. افزود: تاکنون ۵ مال باخته در این پرونده شناسایی و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شده اند.
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۸۰ میلیارد ریال اعلام و از کلیه مال باختگانی که به این نحو مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایت به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کشف ۳ دستگاه موتور سیکلت سنگین قاچاق در تهران

سرهنگ ” نادر مرادی” در تشریح این خبر بیان داشت: با دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر نگهداری ۳ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق توسط مالک یک واحد صنفی موتور فروشی در حوالی خیابان “آذربایجان” بررسی موضوع در دستور کار مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران قرار گرفت.

وی عنوان کرد: مأموران این پلیس با انجام تحقیقات میدانی صحت و سقم موضوع را تأیید و با اخذ دستور قضائی روز گذشته به آدرس اعلامی اعزام و در بازرسی از این واحد صنفی ۳ دستگاه متورسیکلت سنگین قاچاق کشف شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شد، ابراز داشت: با هماهنگی قضائی موتورسیکلت‌ها توقیف و به همراه متهم به پلیس امنیت عمومی تهران انتقال یافت.

سرهنگ مرادی در پایان اظهار داشت: کارشناسان ارزش ریالی موتورسیکلت‌های قاچاق را ۲۰ میلیارد ریال برآورد و موتورسیکلت تحویل سازمان جمع آوری اموال تملیکی استان شد.

وی خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دستمزد ۴۰ میلیونی یک موبایل قاپ

سرهنگ “جلیل موقوفه‌ای ” در خصوص دستمزد ۴۰ میلیونی یک موبایل قاپ گفت: در پی وقوع چند فقره موبایل قاپی توسط ۲ موتورسوار با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت در شهرک “قدس” تیم عملیات کلانتری مسئولیت شناسایی متهمان را برعهده گرفتند و گشت زنی‌های انتظامی افزایش یافت.

وی افزود: مأموران این کلانتری با انجام چند عملیات پلیسی در نهایت موتورسواران را هنگام موبایل قاپی از شهروندی مشاهده و بلافاصله با اجرای طرح مهار سارقان، پس از مدتی تعقیب و گریز یکی از موتورسواران را دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از وی ۳ دستگاه تلفن مسروقه و مبلغ ۴۰ میلیون ریال وجه نقد کشف کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: متهم پس از انتقال به کلانتری و اعتراف به جرم ارتکابی در خصوص وجه نقد کشف شده، اظهار کرد، روزانه مبلغ ۴۰ میلیون ریال به ازای همکاری در موبایل قاپی از متهم متواری دریافت می کرده است.
سرهنگ موقوفه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

سرقت از منزل سرمربی تیم فوتبال

بنا به گزارش‌های موثق از منزل یکی از مربیان تیم فوتبال شب گذشته سرقت شده و از منزل وی مقادیری وجه نقدی سرقت شده است. در حال حاضر پرونده مراحل قانونی خود را طی می‌کند. پرونده در دست بررسی است باید مراحل تحقیقاتی کار مطابق روال قانونی انجام شود و به محض به نتیجه رسیدن تحقیقات، اطلاعات بیشتر اعلام خواهد شد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا