وضعیت ترافیکی جاده های کشور در روز عید فطر



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، سرهنگ احمد شیرانی در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها گفت: در حال حاضر در جاده چالوس مسیر جنوب به شمال از دوراهی شهرستانک تا سیاه بیشه، در آزادراه تهران – شمال از تونل ۱۸ تا شهرستانک، در جاده هراز مسیر جنوب به شمال از پلور تا آب اسک و در آزادراه تهران – قم از عوارضی تا پل واوان ترافیک سنگین گزارش شده است.

وی گفت: در سایر جاده‌های اصلی و مواصلاتی کشور ترافیک روانی وجود دارد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا افزود: همچنین تردد در جاده چالوس مسیر شمال به جنوب ممنوع و جهت حرکت در جاده به صورت کامل به سمت شمال یک طرفه اعمال شد. جاده چالوس به علت ظرفیت پایین تردد در این ایام معمولاً ترافیک سنگین‌تری نسبت به سایر جاده‌ها دارد و به هموطنان جهت زودتر رسیدن به مقصد توصیه می‌شود از جاده‌های هراز و فیروزکوه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تصادفات در شهرها و ۳۰ درصد نیز در جاده‌ها حادث می‌شود گفت: اما ۷۰ درصد تلفات و کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به جاده‌ها است. علت اصلی آن مربوط به بالا بودن شدت برخورد و سرعت‌های بالاتر در مسیرهای بین شهرهاست. به همین لحاظ رعایت کامل مقررات رانندگی و احتیاط بیشتر در سفرهای جاده‌ای از الزامات سفر است.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: در برخی مسیرهای پر تردد در این ایام ترافیک پرحجمی در جاده‌ها وجود دارد. رانندگی در این شرایط با توجه به افزایش تردد و ترافیک، نیازمند صبر و حوصله و احترام به حقوق سایر رانندگان است و امیدواریم رانندگان با رعایت احتیاط و عمل به مقررات رانندگی و پرهیز از عجله و شتاب سفر بی حادثه‌ای را داشته باشند.

وی در خصوص وضعیت جوی جاده‌ها نیز گفت: در حال حاضر بارش باران در برخی از جاده‌های استان‌های آذربایجان شرقی، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی وجود دارد.



منبع:مهر