آخرین اخباراستان ها > چهارمحال و بختیاری

پرداخت ۱۳۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری



محمدکاظم منزوی امروز، ۱۹ فروردین‌ماه در نشست استاندار با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در حقیقت تسهیلات بانکی براساس سپرده‌گذاری مردم و بر اساس تکالیف دولت براساس قانون بودجه تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته به ۴۶۸ سرباز مهارت‌دیده مبلغ ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات، ۳۶۰ بیمار خاص به مبلغ پنج میلیارد تومان، ۱۵ هزار و ۳۴۷ نفر به مبلغ دو هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات در زمینه جوانی جمعیت پرداخت شده است، از طرفی سقفی برای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری مشخص نشده و امسال این روند ادامه می‌یابد و بانک‌ها با کمترین مشکل و براساس اعتبارسنجی تسهیلات را پرداخت خواهند کرد.

منزوی با اشاره به اینکه اولویت اصلی استان توجه به بحث اشتغال است، تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و ۱۳۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد، همچنین در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان تسهیلات جدیدی به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در بحث تسهیلات تبصره ۱۸، بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های اقتصادی و در قالب تبصره ۱۶ بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد، همچنین بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۲ هزار نفر برای ودیعه مسکن، جهش مسکن و مسکن روستایی پرداخت شد و با تمام قوا تسهیلات از سوی بانک‌ها در حال پرداخت است، گرچه این نکته را باید در نظر گرفت که منابع و مصارف بانک‌های استان بیش از ۱۳۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به موضوع گردشگری استان، تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه به خوبی ورود پیدا کردیم، البته ایده اصلی بحث بوم‌گردی و اردوگاه گردشگری بود، به طوری‌که بیش از ۸۰ مجوز برای تاسیسات گردشگری اخذ شده است، گرچه در شهرستان سامان و بن با مشکل تغییر کاربری در راستای  گردشگری مواجه شدیم که جلساتی در راستای رفع این مشکلات با دادستان و دادگستری در بحث اردوگاه گردشگری برگزار شده است.

منزوی خاطرنشان کرد: مدل گردشگری استان با زیرساخت‌های موجود متفاوت است که باید مردم راغب شوند و از اردوگاه‌ها و اقامت‌گاه بوم‌گردی موجود استفاده کنند، گرچه در کوهرنگ اردوگاه گردشگری به خوبی جوابگو بوده و امسال تلاش می‌شود در این راستا حمایت‌های تسهیلاتی و … نیز انجام شود، البته در ماه‌های آینده دو هتل که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود با تسهیلات مصوب تکمیل و تحویل مردم خواهد شد.

پیگیری‌ها برای جذب اعتبارات دور دوم سفر انجام می‌شود

همچنین حمیدرضا منتظری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوع نرخ بیکاری استان، افزود: سال گذشته نرخ بیکاری استان ۱۳.۵ درصد و چهارمحال و بختیاری در رتبه سوم جدول را در کشور دارا بود اما با اقدامات مطلوب از جمله فعال شدن واحدهای راکد و نیمه فعال، رصد تعهدات اشتغال در سامانه اشتغال موجب شده که رتبه بیکاری استان تک رقمی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد:  رتبه بیکاری استان از رتبه سوم در زمستان ۱۴۰۱ و رتبه چهار در پاییز سال گذشته به رتبه ۱۳ که رشد تصاعدی داشته رسیده است.

وی در خصوص سفر اول ریاست جمهور و هیات دولت به استان، تصریح کرد: اعتبارات سفر اول ۱۳ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان بود که مقرر شد طی سه سال به استان تخصیص یابد، گرچه در سال ۱۴۰۱، ۵۰ درصد، سال گذشته ۳۵ درصد و در سال جاری ۱۵ درصد تخصیص اعتبارات بود که همچنان برای تخصیص زمان باقی مانده است.

منتظری گفت: اعتبارات دور دوم سفر ۱۰ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان بود که باید پیگیری‌ها در سال جاری و سال آینده برای تخصیص به استان انجام شود.

وی با اشاره به اعتبارات تعهداتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بیان کرد: اعتبارات این سازمان از ۳۲۰۰ میلیارد تومان به ۳۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که تخصیص ۱۱۰ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم، همچنین چهارمحال و بختیاری در جذب اعتبارات سفر رتبه دوم کشور را داراست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از تخصیص اعتبارات به فرهنگسرای شهرستان سامان در ماه‌های آینده خبر داد.

منتظری با اشاره به پروژه فارسان به دشتک، بیان کرد: ۲۱۳ درصد تخصیص اعتبار برای این پروژه صورت گرفته یعنی بیش از دو برابر از اعتبارات به این پروژه تخصیص یافته است.

وی با اشاره به بحث مالیات و ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی در خردادماه، بیان کرد: به لحاظ استفاده از روش‌های نوین تبصره ماده ۱۰۰، چهارمحال و بختیاری رتبه نخست کشوری را در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ داشته به طوری‌که بیش از  ۸۵ درصد مودیان تبصره ماده ۱۰۰ را برای مالیات انتخاب کرده‌اند.

انتهای پیام
 



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا