مهارت آموری

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه: حق بیمه سربازی را قسطی پرداخت کنید



به گزارش ایرنا، «ایمان بیوس» روز شنبه در یک نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: بیمه‌شدگان پرداخت حق بیمه سربازی و بسیاری از خدمات دیگر تامین اجتماعی را می‌توانند به صورت غیرحضوری و با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir انجام دهند.

هفت هزار و ۷۴۴ کرمانشاهی بیمه بیکاری کرونا دریافت کردند

وی با اشاره به اینکه با بیمه زنان خانوار و بیمه دانشجویان می‌توان علاوه بر دریافت خدمات بیمه ای از دفترچه و خدمات بیمه‌ای همسر، پدر و مادر هم استفاده کرد، افزود: این افراد می‌توانند در سنین پایین بیمه شوند و در زمان مناسبی از خدمات بازنشستگی استفاده کنند که استفاده از این خدمات هم به صورت غیرحضوری امکان‌پذیر است.

بیوس تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان را ۵۸ هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: در سال گذشته پنج هزار نفر و در سه ماهه سال جاری هم هزار نفر به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی اضافه شدند و این در حالی است که در سال گذشته و امسال هم در مجموع خانواده ۳۱۷ نفر که بر اثر کرونا فوت کردند تحت حمایت‌های تامین‌ اجتماعی قرار گرفتند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سال گذشته به هفت هزار و ۷۴۴ نفر بیمه بیکاری کرونا به مبلغ ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت کردیم، ادامه داد: در سال ۹۹ برای یک هزار و ۳۳۰ مورد مبلغ سه میلیارد تومان هم کمک هزینه ازدواج پرداخت کردیم.

آنچنان که بیوس می‌گوید افرادی که قبل از تاریخ عقد ۷۲۰ روز سابقه بیمه داشته باشند، با مراجعه به پایگاه خدمات الکترونیک تامین اجتماعی و ثبت نام می‌توانند معادل یک ماه حقوق را از سازمان تامین اجتماعی به عنوان هدیه ازدواج دریافت کنند.

کمک هزینه تدفین برای یک هزار و ۳۹۱ نفر با مبلغ ۲ میلیارد تومان، کمک هزینه بارداری برای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر با مبلغ شش میلیارد تومان، کمک هزینه درمان و بیماری برای بیش از ۹ هزار نفر با مبلغ ۱۶ میلیارد تومان و کمک هزینه سفر درمانی برای ۴۳۵ کرمانشاهی از دیگر خدمات اداره‌کل تامین اجتماعی استان بود که آقای بیوس به آنها اشاره کرد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا